شرایط گارانتی محصولات داده پردازان
شرایط گارانتی کالاهای ضمانت شده توسط داده پردازان
مجموعه داده پردازان برای حفظ رضایت مشتریان خود سرویسی را در نظر گرفته که مشتری بتواند ظرف مدت ۷ روز کاری کالای خریداری شده را مرجوع و یا تعویض کند، که طبق قوانین حاکم بر خرید اینترنتی شرایطی در نظر گرفته شده که در زیر به آن اشاره میشود :
مشتری می تواند از لحظه خرید تا مدت هفت روز کاری اقدام به لغو خرید خود نماید، مشروط به اینکه:
- کالای خریداری شده باز نشده و پلمپ باشد.
- هزینه باز پس فرستادن کالا برعهده خریداراست.
- لغو سفارش یا انصراف از خرید فقط از طریق تماس تلفنی با دفتر مرکزی داده پردازان شماره 66007134 یا شماره همراه 09122142950 امکان پذیر است.
- پس از هماهنگی با دفتر مرکزی داده پردازان، کالا در بسته بندی ایمن، به همراه یک نوشته که حاوی شماره سفارش، اطلاعات تماس و دلیل مرجوعی می باشد، بنا به تمایل خریدار (از طریق پست، تیپاکس یا پیک) به “دفتر مرکزی شرکت” به آدرس تهران، خیابان آزادی-بعد از حبیب اله – کوچه قدیر-بن بست 13 –پلاک1 واحد 9 کد پستی 1458888454 ارسال شود.
- نظر به انتخاب روش تحویل کالا توسط مشتری، زمان آغاز هفت روز کاری برای انصراف از خرید، طبق تاریخ سفارش توسط مشتری تعیین می گردد.
توجه بند ۱: انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق میگیرد که باز نشده باشد، هر گونه دخل و تصرف، باز کردن بستهبندی اولیه، پلمپ، برچسبها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.
توجه بند ۲: از آنجا که داده پردازان یک وبسایت خردهفروشی آنلاین است، حق استرداد کالا طبق شرایط صرفا متعلق به مشتری یا همان مصرفکننده است ( سفارش یک کالا به تعداد، مغایر با هدف مصرف خریدار است و شامل حق استرداد نمیشود).
با استناد به “توجه بند ۱” در این حالت، برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا باز نشده و در شرایط اولیۀ خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد و به همراه تمام ملزومات و اقلام همراه آن، ارسال شود. همچنین اگر کالا به همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیۀ همراه آن نیز الزامی است.
توجه بند 3: پس از دریافت کالا از مشتری شرکت موظف است ضمن فک پلمپ کالا و تست کامل فنی آن کالا را مجدد گارانتی و بسته بندی و در چرخه فروش قرار دهد لذا در موارد مرجوعی سلیقه ای که به درخواست مشتری صورت می گیرد هزینه های مترتب بر این امر از مبلغ دریافتی از مشتری کسر خواهد شد.
قوانین مرجوعی در شرایط مغایرت کالای ارسالی با سفارش مشتری:
- اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وبسایت مغایرت داشته باشد:
وجود مغایرت یا کسری اقلام همراه کالا ، باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، فقط از طریق تماس تلفنی با شماره 09122142950 صورت پذیرد.
پس از هماهنگی با دفتر مرکزی داده پردازان، کالا در بسته بندی ایمن، به همراه یک نوشته که حاوی شماره سفارش، اطلاعات تماس و دلیل مرجوعی می باشد، بنا به تمایل خریدار(از طریق پست، تیپاکس یا پیک) به “دفتر مرکزی شرکت ارسال شود.
اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیۀ خود بوده و از آن استفاده نشده باشد.
عکس محصول جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پارهای از موارد جزییات با کالای اصلی تفاوتهایی داشته باشد به استناد آنها نمیتوان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وبسایت است.
در صورتی که امکان تشخیص مغایرت، بدون باز کردن بستهبندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بستهبندی اصلی و اولیۀ خود خارج نشده باشد.
در صورتی که امکان تشخیص مغایرت و کسری اقلام همراه تنها با باز کردن بستهبندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبۀ اصلی محصول نگهداری شده و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبۀ اصلی خود به دفتر مرکزی شرکت بازگردانده شود. برچسبزدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبۀ اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، ضمانت قبول بازگشت کالا و امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.
- اگر کالای خریداری شده، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد:
آسیب یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، فقط از طریق تماس تلفنی با شماره 09122142950 اطلاع داده شود.
پس از هماهنگی با دفتر مرکزی داده پردازان، کالا در بسته بندی ایمن، به همراه یک نوشته که حاوی شماره سفارش، اطلاعات تماس و دلیل مرجوعی می باشد، بنا به تمایل خریدار(از طریق پست، تیپاکس یا پیک) به آدرس شرکت ارسال شود.
لازم است کارتن و جعبۀ اصلی محصول نگهداری شده و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبۀ اصلی خود به داده پردازان بازگردانده شود. برچسبزدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبۀ اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، ضمانت قبول بازگشت کالا و امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.
- اگر کالا دارای نقص فنی باشد:
کارشناسان خدمات پس از فروش داده پردازان ، ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل میکنند. اگر ایراد، مغایرت یا آسیب دیدگی توسط کارشناسان تایید شود، کالا تعویض خواهد شد و یا مشتری میتواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند.
لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛ داده پردازان بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال میکند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز میکند. بدیهی است در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه میشود. برای کالای گرانتر، مشتری تفاوت را پرداخت میکند و برای کالای ارزانتر، داده پردازان تفاوت را به حساب مشتری واریز میکند.
اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمیکند و داده پردازان در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچگونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا -درج شده در فاکتور- به مشتری را میپذیرد.
پس از دریافت و پذیرش کالا توسط داده پردازان ، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، به طور میانگین72 ساعت کاری زمان خواهد برد.
کارشناسان فنی خدمات پس از فروش برای محصولات، ملزم به رعایت استانداردها و دستورالعملها و رویههای ابلاغ شده توسط شرکتهای تولید کننده و یا نمایندگیهای مجاز محصولات و کالاهای ارائه شده در سایت داده پردازان هستند، لذا علیرغم تصور آنکه کالا (حتی برای ایرادهای خیلی آشکار) میتواند خیلی سریع انجام شود، ولی در عمل رعایت رویههای زمانبر است و در مواردی نیاز به هماهنگی با نمایندگیهای مجاز آن کالا دارد. به همین علت زمان اعلام نظر کارشناسی برای تعویض کالا به طور میانگین72 ساعت کاری در نظر گرفته شده است، ولی خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا سرعت و کارشناسی را افزایش داده، در کوتاهترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد.
از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا 72 ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.
ملاک عمل و اقدام شرکت، نظر کارشناسان فنی پشتیبانی و خدمات پس از فروش داده پردازان است.
- اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد:
از تحویل گرفتن کالاهایی که دارای اسیب فیزیکی قابل رویت هستند خودداری نمایید.
خریدار مکلف است بلافاصله پس از در یافت کالا، اقدام به بازگشایی کالای خریداری شده از بسته یا پاکت و غیره در مقابل کالارسان نماید.
چنانچه کالای خریداری شده دارای عیوب ظاهری مانند شکستگی، ترک خوردگی، زدگی وغیره، باشد؛ خریدار می تواند از تحویل کالا اجتناب کند. در غیر اینصورت، تحویل کالا توسط کالا رسان به خریدار، به منزله تایید صحت و سلامت فیزیکی کالا بوده و شرکت ادعای بعدی خریدار در این خصوص را نمیپذیرد.
با توجه به بستهبندی ایمن و استاندارد تمام مرسولهها توسط داده پردازان ، تحویل به هر یک از شرکتهای حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامۀ مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهدۀ شرکت حمل و نقل است .
پیگیری کالاهایی که همراه با اسیب فیزیکی از کالارسان تحویل گرفته شده اند به عهدهی مشتری است.
محاسبه هزینه ارسال در داده پردازان:
اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش داده پردازان برسد، هزینههای ارسال به عهده داده پردازان است.
برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا به شرکت داده پردازان ارسال شود.
در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان داده پردازان ، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.
تبصره
تبصره 1) در صورتی که جعبه، کارتن و یا کارت گارانتی محصول خریداری شده مخدوش و یا مفقود شده باشد از پذیرش و عودت آن معذوریم.
شرایط گارانتی محصولات گروه حافظه
- چنانچه به همراه قطعه، کارت گارانتی نیز به مشتری تحویل شده باشد، همراه داشتن کارت هنگام مراجعه به مرکز خدمات الزامی است.
-اشکالات نرم افزاری که توسط کاربر ایجاد گردیده و منجر به ویروس یابی یا ریکاوری قطعه می گردد، شامل هزینه می باشد.
- در پاره ای از موارد به دلیل خارجی بودن قطعات و مشکلات واردات، برای استفاده از خدمات یک الی دو ماه زمان نیاز است.
-وظیفه حفظ و نگهداری بسته بندی و هولوگرام محصول بر عهده مشتری می باشد.
- تحویل و دریافت کالای معیوب از مراکز خدمات بر عهده صاحب کالا (مصرف کننده نهایی) می باشد.
- در هنگام خرید، مشتری موظف به بررسی سلامت فیزیکی کالا، کامل بودن ملحقات، کنترل صحت مشخصات فنی می باشد.
- مخدوش یا پاره شدن هولوگرام، پایان مدت ضمانت، صدمات فیزیکی شامل شکستگی، ترک خوردگی و پریدگی، عیوب ظاهری که در اثر ضربه، آتش یا حرارت دیدگی بیش از حد، مواد شیمیایی، مایعات، نوسانات برق و استفاده ناصحیح از محصول و دستکاری افراد غیر مجاز ایجاد شوند، موجب ابطال ضمانت می گردد.
- عدم سازگاری قطعه با سایر قطعات، دستگاهها و لوازم الکترونیکی به منزله معیوب بودن آن نبوده و در صورت گذراندن مراحل تست و حصول اطمینان از سالم بودن قطعه توسط مرکز خدمات، محصول به صاحب قطعه عودت داده می شود.
- مسئولیت تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم، فقط و فقط بر عهده مشتری خواهد بود و شرکت ارائه دهنده خدمات مسئولیتی در قبال اطلاعات از دست رفته ندارد.
- چنانچه پس از بررسی و تست فنی توسط کارشناسان این شرکت، کالا خارج از شرایط ضمانت تشخیص داده شود، قطعه بعد از ابطال کارت گارانتی و یا هولوگرام، از چرخه گارانتی خارج شده و به صاحب آن عودت داده خواهد شد.
- تشخیص ضمانت و یا خارج از ضمانت بودن کالا بر عهده کارشناسان شرکت داده پردازان خواهد بود.
شرکت بر اساس تشخیص کارشناس خود، کالای تحت پوشش ضمانت را با نمونه سالم مشابه تعویض خواهد کرد، درستی عملکرد قطعات تعویض شده در مدت ضمانت، تا پایان مدت ضمانت دستگاه تضمین می شود.
تست کالاهای آماده تحویل در صورت درخواست مشتری برای وی ارسال خواهد شد.
-ضمانت شرکت محدود به برطرف کردن اشکالات سخت افزاری دستگاه تحت پوشش ضمانت است. خدمات نرم افزاری اعم از کپی اطلاعات یا ویروس زدایی، تهیه پشتیبان از فایلهای مورد نیاز و سایر خدمات نرم افزاری اساساً مربوط به کاربر است و کلاً جزو تعهدات شرکت نیست. در صورتی که به منظور تکمیل مراحل تعمیرات کالا نیاز به انجام هر یک از موارد فوق الذکر باشد، هزینه آن بر عهده خریدار خواهد بود.
- در زمانی که کالای معیوب مشمول خدمات پس از فروش (بر اساس تاریخ ذکر شده در کارت گارانتی)، توسط کارخانه تولید نشود، به تشخیص کارشناسان مراکز گارانتی کالای متناسب با آن جایگزین شده و یا در قبال دریافت ما به التفاوت، کالایی با مدل بالاتر تحویل مشتری می گردد.
- صاحب قطعه یا نماینده او اعم از کارپرداز یا پیک موتوری و غیره در هنگام تحویل گرفتن قطعه موظف به تست ظاهری و دقت در موارد ابطال ضمانت می باشند. در غیر این صورت پس از تحویل هیچ گونه مسئولیتی در قبال موارد ابطال بوجود آمده بر عهده مرکز خدمات نمی باشد.
- مسئولیت بسته بندی صحیح کالا هنگام ارسال برعهده فرستنده می باشد و توصیه می گردد حتی المقدور از بسته بندی اصلی بدون لوازم جانبی و ملحقات جهت ارسال استفاده گردد. بدیهی است صدمات ناشی از بسته بندی ناصحیح برعهده فرستنده می باشد.
- تحویل کالا به دفتر خدمات به منزله عدم نیاز به اطلاعات موجود بر روی دستگاه های ذخیره سازی اطلاعات می باشد.
تبصره: در صورت مهم بودن اطلاعات علاوه بر هماهنگی قبل از ارسال، باید این نکته بر روی قطعه نیز قید شود.
- اگر بنا به تشخیص کارشناسان شرکت خرابی پورت USB فلش ها، ناشی از ضربه یا فشار بیش از حد باشد و یا آسیب داخلی پورت هاردهای اکسترنال به دلیل حمل و نقل در حالت اتصال کابل تشخیص داده شود، قطعه معیوب از چرخه گارانتی خارج می شود و در صورت تعمیر هزینه آن اخذ خواهد شد و در غیر این صورت کالا به همان صورت به صاحب آن عودت داده خواهد شد.
تبصره: منظور از ضدضربه بودن یک محصول، مقاومت دربرابر سقوط از ارتفاع کمتر از یک متر می باشد (این امر نیز با فرض افتادن محصول از دست کاربر تعیین شده است) لذا هرگونه سائیدگی یا وارد آمدن ضربه به محصول و یا سقوط آن از ارتفاعات بیشتر از میزان ذکر شده، آن را از شرایط گارانتی خارج می کند. برای نمونه در عکس، بدنه به خاطر ضربات محکم دچار آسیب دیدگی جدی شده و روشن است که چیپ داخلی آن نیز به همین دلیل آسیب دیده و لذا نمی توان آن را مشمول شرایط گارانتی دانست.
شرایط گارانتی هارد اکسترنال
شرایط استفاده از هارد:
- در زمان روشن بودن هارد، از تکان دادن هارد اکیدا خودداری نمایید.
- هارد را مطلقا به گوشی موبایل یا تبلت وصل نکنید. اینکار ممکن است منجر به سوختن هارد و یا از دست رفتن اطلاعات روی آن شود.
- برای اتصال هارد حتما از کابل داخل جعبه یا مشابه آن استفاده شود. از کابلهای افزایش طول، هاب و یا پورتهای جلوی کیس و یا پورتهای لق و آسیب دیده استفاده نکنید.
- برای اتصال هارد به تلویزیون از پورت مخصوص که با یکی از عبارات USB3.0 یا HDD و یا 5v/1A مشخص شده استفاده نمایید. در صورت اتصال به سایر پورتها هارد دچار مشکل میشود.
- استفاده از جداساز امن “Sfely Remove” در سیستم عامل و خاموش کردن تلویزیون قبل از جداسازی هارد.
شرایط گارانتی:
- همراه داشتن جعبه کالای دارای برچسب گارانتی و هولوگرام لیزری (به همراه تمام متعلقات) مخدوش یا جابجا شدن برچسب گارانتی ،کالا را فاقد گارانتی می نماید.
- سالم بودن شماره سریال مندرج بر روی کالا
- در صورت اتصال هارد به دستگاه یا وسیله ای که مناسب آن نباشد(مانند موبایل یا تبلت) فاقد گارانتی خواهد بود.
- هرگونه آسيب فيزيكي و ضربه و استفاده نامتعارف كه منجر به ايجاد بد سكتور و پايين آمدن درصد سلامت و كارايي هارد اكسترنال شود فاقد گارانتي خواهد بود
- سرعت انتقال اطلاعات در هارد هاي اكسترنال تابع موارد مختلفي است لذا سرعت پايين يا قطعي اتصال حين استفاده از هارد به سلامت هارد مربوط نمي گردد
- متعلقات همراه دستگاه مانند کابل و آداپتور شامل گارانتی نمی باشد.
- عدم وجود هرگونه آسیب فیزیکی و ظاهری، شکستگی پورت، تغییر شکل، زنگزدگی، نفوذ مایعات و موادشیمیایی به دستگاه، سولفاته شدن برد و سوکتها، ضربهخوردگی، صدمات ناشی از حمل و نقل، نوسانات برق که منجر به آسیب ظاهری و یا بوی سوختگی شود، یا اقدام به دستکاری و تعمیر حتی به صورت جزئی (مشاهده هر کدام از موارد فوق کالا را از چرخه گارانتی خارج مینماید).
- اطلاعات ذخیره شده در دستگاه شامل ضمانت نمی گردد و مسئولیت محافظت و تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات مذکور بر عهده مشتری می باشد. خدمات نرم افزاری شامل ضمانت نمی باشد.
- شرکت داده پردازان تعهدی در خصوص سازگاری قطعات با دستگاه مشتریان ندارد و نیاز است که مشتریان در هنگام خرید کالا از سازگاری آن با دستگاه خود مطمئن گردند.
- هزینه های مربوط به حمل و نقل کالای دارای گارانتی تماما به عهده مشتریان محترم است.
- اعتبار تاریخ گارانتی مندرج در برچسب گارانتی.
- تشخیص موارد بالا برعهده کارشناسان شرکت بوده و پس از دریافت و بررسی، اعلام می گردد.
- هشدار: هرگونه استفاده نامتعارف از این کالا(مانند استفاده در دستگاه استخراج رمز ارز و دستگاه های همانند) محصول را از چرخه گارانتی خارج می نماید.